perjantaina, joulukuuta 10, 2010

Markkinointiviestinnän työryhmä

Tänään aamutuimaan kokoontui markkinointiviestinnän työryhmä. Taustalla on taannoin yhdessä yrittäjien ja muiden aktiivisten toimijoiden kanssa laadittu markkinointiviestinnän strategia. Asian pihvi on tuoda Teuvaa paikkakuntana esille myönteisessä mutta rehellisessä, aidossa valossa. Eli jos kuva paikkakunnasta on jossain suhteessa huono, pelkkä kuvan kiillottaminen ei riitä, vaan ensin pitää laittaa asiat kuntoon.

Tuossa strategiapaperissa on useita osioita, joita nyt siis työryhmä vie käyntäntöön. Julkisuudessa onkin ollut mukavasti hanke, jolla koulutetaan paikallisia toimijoita ns. sosiaalisen median hyödyntämiseen. Siis Facebookin, Twitterin, Flickr:n, blogien ym. vastaavien. Työryhmä nosti tämänaamuisessa kokouksessaan erityisesti asumiseen ja Teuvan keskustan kehittämiseen liittyvät asiat pöydälle. Tontti- ja asumisvaihtoehdot halutaan selkeämmin esille. Erityisesti myös maaseutukylien tarjoamat vaihtoehdot.

Teuvan keskusta kaipaa siistimistä, kuten paikallislehti Tejukan yleisönosastossakin on useaan otteeseen viime kuukausina todettu. Yleisilmettä voitaisiin lähteä kehittämään suunnitteluhankkeella, joka toteutettaisiin yhteistyössä alueen kiinteistönomistajien kanssa. Yleissuunnitelmalla luotaisiin linjoja ja annettaisiin vinkkejä siitä, miten yhtenäisempää ja siistimpää ilmettä voitaisiin kehittää. Samalla tulisi myös miettiä jokivarren nykyistä parempi hyödyntäminen. Tällaista yleissuunnitelmaa voitaisiin toteuttaa pieninä paloina, kun kiinteistöillä muutoinkin tehtäisiin muutos- tai perusparannustöitä.

Ei kommentteja: